tisdag 2 februari 2010

Pidgin - chatta mera och med flera!

Idag finns det möjligheter med chat i en rad olika kanaler, alltifrån MSN, Facebook, Sametime, Google Talk, ICQ, Yahoo, ja listan tar nästan aldrig slut. Det blir massor av olika applikationer eller webbsidor man måste ha koll på. I stället använder jag Pidgin, som är ett litet program som klarar av ALLA dessa IM-tjänster (och många fler!).

I en och samma kontaktlista har jag:
  1. Mina kompisar, som kanske finns på Facebook, MSN eller ICQ
  2. Mina kollegor, som finns på Sametime som är IBMs lösning för IM
  3. Mina kunder, som kanske finns på Google Talk, Yahoo eller Yammer
Det finns även andra liknande applikationer, såsom Trillian eller Miranda, men Pidgin är min personliga favorit just nu. Hm, jag använde Trillian förr, men det strulade en del med Sametime. Men nu när jag faktiskt tittar efter så ser det ut som de gjort applikationen riktigt snygg och trevlig. Man kanske ska prova igen...

Länk: http://www.pidgin.im

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar